صفحه اصلی / رسانه

شروع یا توقف ژنراتور بدون دلیل

شروع یا توقف ژنراتور بدون دلیل

فهرست مندرجات

در BISON، اغلب از ما می پرسند: "چرا ژنراتور من بدون دلیل شروع به کار می کند یا متوقف می شود".

این سوال خالی از لطف نیست. ژنراتور شما نوع پیچیده ای از تجهیزات است که بیشتر اوقات بیکار می نشیند، به خصوص اگر به طور منظم کار نکند.

در قطع برق، باید اطمینان داشته باشید که یک ژنراتور قابل اعتماد، برق پشتیبان فوری و مداوم را فراهم می کند. اگر ژنراتور شما شروع و متوقف نمی شود و به نظر می رسد درست کار نمی کند، درک دلیل آن بسیار مهم است.

در اینجا یک نمونه سریع از مشکلاتی است که در مورد راه اندازی و توقف ژنراتورها می شنویم.

شروع یا توقف ژنراتور بدون دلیل

چه چیزی باعث می شود ژنراتور کار کند و سپس خاموش شود؟

در زیر دلایل و راه حل هایی برای برخی از مشکلاتی که ممکن است در ژنراتورهای قابل حمل با آنها روبرو شوید ذکر شده است. در حالی که این راه حل ها ممکن است ساده به نظر برسند، بهتر است هنگام تجربه این موقعیت ها با یک متخصص تماس بگیرید یا تماس بگیرید.

شمع موتور

شمع ها نقش حیاتی در راه اندازی یک ژنراتور دارند. اگر شمع های شما درست نباشند، ژنراتور شما می ترکد و بعد از چند ثانیه خاموش می شود. گاهی اوقات شمع ها فقط نیاز به تمیز کردن خوب دارند و گاهی اوقات نیاز به تعویض دارند.

اضافه بار

در صورت بارگذاری بیش از حد، اکثر ژنراتورها برای خاموش شدن برنامه ریزی شده اند. این ویژگی که در مدل‌های جدیدتر موجود است، از استرس دستگاه شما در هنگام بارگیری بیش از حد سیستم جلوگیری می‌کند.

یک راه حل ساده کاهش بار روی ژنراتور و راه اندازی مجدد آن است. آشنایی با اندازه و ظرفیت ژنراتور می تواند به جلوگیری از اضافه بار سیستم کمک کند.

سوپاپ قطع سوخت

یک سوپاپ قطع کننده سوخت به شما این امکان را می دهد که به راحتی جریان سوخت به موتور ژنراتور را کنترل کنید. مشکلی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند این است که فراموش می کنند هنگام ذخیره ژنراتور این شیر را بسته اند.

بدون باز کردن دریچه قطع سوخت، ژنراتور شما فقط برای چند دقیقه روشن می شود. با باز کردن شیر قطع کننده قبل از راه اندازی ژنراتور می توان از این امر جلوگیری کرد.

سطح روغن

اما اگر سطح سوخت پایین باشد، اطمینان از باز بودن سوپاپ قطع، تلاش شما را بی فایده می کند. سطح روغن پایین ممکن است باعث خاموش شدن ژنراتور شود. بررسی سطح سوخت قبل از راه اندازی ژنراتور می تواند به جلوگیری از این ناراحتی کمک کند.

اگر ژنراتور شما ذخیره شده باشد و روشن نشود، ممکن است سوخت خراب شده باشد. یک راه حل این است که باک و شناور کاربراتور را از هر گونه سوخت کهنه خالی کنید و آن را با سوخت تازه جایگزین کنید.

موقعیت خفگی

هدف از چوک محدود کردن مقدار اکسیژن عبوری از کاربراتور و در عین حال افزایش جریان سوخت است. این در هنگام راه اندازی ژنراتور ضروری است.

برای راه اندازی موفقیت آمیز ژنراتور، چوک باید در موقعیت چوک کامل باشد. و بعد از چند دقیقه باید به حالت نیمه چوک و در حالت دویدن حرکت کرد. عدم انجام این تغییرات باعث عدم تعادل بین سوخت و هوا می شود و باعث خاموش شدن ژنراتور می شود. اگر ژنراتور شما فقط می تواند در حالت کل و نیمه چوک کار کند، به مشاوره و کمک حرفه ای نیاز دارید.

فیلتر هوا

اگر موتور ژنراتور هوای کافی از محیط اطراف دریافت نمی کند، به طور خودکار خاموش می شود. فیلتر هوا هوای بدون گرد و غبار و زباله را در اختیار موتور قرار می دهد. با این حال، فیلتر هوای کثیف می تواند از عبور و ورود صحیح هوا به موتور جلوگیری کند. تعویض یا تمیز کردن فیلتر هوا این مشکل را با بازگرداندن جریان هوا برطرف می کند.

اگر ژنراتور شما همچنان بدون دلیل روشن شود یا متوقف شود چه؟

اگر همه گزینه های بالا را امتحان کرده اید و همچنان با مشکل روبرو هستید، ممکن است چند مشکل وجود داشته باشد:

  • خرابی اگزوز
  • خطای سیم کشی
  • مشکل موتور
  • خرابی سنسور
  • خرابی بخاری بلوک

مسائلی مانند این فراتر از محدوده کاری است که ما به صاحبان خانه های مفید توصیه می کنیم خودشان آن را برطرف کنند. اگر تخصص تعمیرات برق و موتور ندارید، اکنون زمان تماس با یک متخصص است.

نتیجه

هنگامی که ژنراتور شما به طور غیرمنتظره شروع به کار کرد یا متوقف شد، ابتدا فرآیند شروع را دوباره بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح سوخت، روغن و چوک را بررسی کرده اید و دستگاه را از نظر بار اضافی بررسی کرده اید. اگر این بررسی‌ها مشکل را برطرف نکرد، به دنبال مسائل پیشرفته‌تر مانند خرابی شمع یا فیلتر هوا باشید. به یاد داشته باشید، دانستن ژنراتور خود برای عملکرد روان بسیار مهم است، و اگر به آن نیاز دارید، برای کمک حرفه ای به سادگی با BISON تماس بگیرید.

محبوب ترین ارسال ها

پرسشها
امروز با ما تماس بگیرید.

خرید؟

پست‌های مرتبط

نحوه شکستن ژنراتور

نحوه شکستن ژنراتور

BISON به اهمیت شکستن ژنراتور شما می پردازد، راهنمای گام به گام ارائه می دهد و در مورد عواقب بالقوه عدم اجرای صحیح این مرحله حیاتی بحث می کند.

ادامه مطلب>

محصولات مرتبط

دیزل ژنراتور آماده به کار41423500564
ژنراتور دیزلی

دیزل ژنراتور آماده به کار

دیزل ژنراتور آماده به کار خود، BS8500SE را معرفی می کنیم که برای ارائه توان قابل اعتماد در لحظات حساس مهندسی شده است.

اینورتر rv25113572489
مولد

ژنراتور اینورتر 3000 وات

اطلاعات محصول BISON، تامین کننده پیشرو ژنراتور اینورتر در چین، BS3600 را با افتخار ارائه می کند. 3000

سیر نمی شوید؟

برای پیشنهادات منحصر به فرد و به روز رسانی در مورد ورودی های جدید مشترک شوید