صفحه اصلی / رسانه

نحوه شکستن ژنراتور

نحوه شکستن ژنراتور

فهرست مندرجات

یک ژنراتور، یک قطعه ضروری از ماشین آلات، با ارائه یک منبع برق پایدار در زمانی که شبکه برق معمولی در دسترس نیست، نقشی اساسی در زندگی ما ایفا می کند. همانطور که می دانید، مدت زمان دوام ژنراتور شما بستگی به نحوه مراقبت از آن دارد. شکستن در ژنراتور جدید شما می تواند عمر آن را فراتر از دوره گارانتی افزایش دهد و بیشتر ژنراتورهای به خوبی نگهداری شده 10-15 سال عمر می کنند.

مثل شکستن یک جفت کفش نو است. یک ژنراتور قابل حمل باید چندین مرحله را طی کند تا برای استفاده از بین برود. BISON به داخل شیرجه خواهد زد اهمیت شکستن ژنراتور شما, یک راهنمای گام به گام ارائه دهیدو در مورد پیامدهای بالقوه عدم اجرای صحیح این مرحله حیاتی صحبت کنید.

نحوه شکستن ژنراتور

شکستن در چیست؟

عملکرد داخلی یک موتور ژنراتور قابل حمل شامل دیواره های سیلندر تزئین شده با الگوی متقاطع است. این الگو با قله ها و دره های کوچک همراه است. سطوح ناهموار برای نگهداری روغن و آسیاب کردن پیستون های موتور در یک سطح بهینه طراحی شده اند.

شکستن موتور از یک چرخش کنترل شده برای روانکاری کامل دیواره های سیلندر، ساییدن دیواره ها به سطح مطلوب و بیرون راندن تمام آلاینده های فلزی باقی مانده استفاده می کند.

چرا باید ژنراتور جدید خود را خراب کنید؟

هنگامی که ژنراتور قابل حمل جدید خود را به درستی خراب نکنید، در معرض آسیب شدید قرار می گیرید. حتی ممکن است عمر او را کوتاه کنید. دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا باید یک ژنراتور جدید را خراب کنید:

  • برای قرار دادن رینگ های پیستون. رینگ های پیستون رینگ هایی هستند که در اطراف پیستون های موتور قرار می گیرند. آنها محفظه احتراق را آب بندی می کنند و از نشت روغن به داخل آن جلوگیری می کنند. هنگامی که ژنراتور جدید است، رینگ های پیستون هنوز قرار نگرفته اند، به این معنی که کاملاً به دیواره سیلندر متصل نشده اند. شکستن ژنراتور به نشستن رینگ های پیستون کمک می کند که عملکرد موتور را بهبود می بخشد و مصرف روغن را کاهش می دهد.
  • برای شستن براده های فلزی و سایر زباله ها. در طول فرآیند تولید، براده های فلزی کوچک و سایر زباله ها می توانند وارد روغن موتور شوند. شکستن ژنراتور به بیرون ریختن این زباله ها کمک می کند که خطر ساییدگی و پارگی اجزای موتور را کاهش می دهد.

مراحل شکستن ژنراتور جدید شما

دفترچه راهنمای اپراتور را به دقت بخوانید

دفترچه راهنما (آنلاین یا فیزیکی) باید نوع ژنراتور و مقدار روغن شما را توصیه کند. هنگامی که با این جزئیات آشنا شدید، ژنراتور را روی یک سطح صاف در یک منطقه با تهویه مناسب قرار دهید. این نه تنها عملکرد یکنواخت ژنراتور را تضمین می کند، بلکه از تجمع دود اگزوز در فضاهای بسته نیز جلوگیری می کند.

تجهیزات مورد نیاز برای روانکاری ژنراتور

با پیروی از دستورالعمل های کتابچه راهنمای اپراتور، شما نیاز دارید:

  • سوخت - بیشتر ژنراتورها از گازوئیل، بنزین، پروپان یا ترکیبی از گاز یا پروپان استفاده می کنند. از قوطی های سوخت تمیز و تایید شده استفاده کنید.
  • نفت – ژنراتور از چه نوع روغنی استفاده می کند؟ 
  • قیف - این کار ریختن روغن در مخزن را آسان تر می کند.

محفظه شمع را روغن کاری کنید

دفترچه راهنمای اپراتور باید دارای نمودار موتور باشد که محل شمع ها را نشان دهد. شمع باید با احتیاط باز شده و خارج شود. به محفظه، چند قطره نرم کننده روغن اضافه کنید. استارت را به آرامی 8 تا 10 بار بکشید تا روغن در کل محفظه روان شود. 

روغن و سوخت را به مخازن مربوطه اضافه کنید

دفترچه راهنمای اپراتور میزان روغن موتور را فهرست می کند. با استفاده از قیف مخزن را تا حد توصیه شده پر کنید. از آنجایی که روغن به تمام نواحی مورد نیاز جریان دارد، قبل از بررسی میله روغن (در اکثر ژنراتورها) چند لحظه صبر کنید، سپس مقدار مورد نظر را پر کنید.

مخزن سوخت را با یک قوطی سوخت تمیز و مجاز پر کنید. از ظروف قدیمی حاوی کثیفی یا سایر آلاینده هایی که می تواند به موتور آسیب برساند استفاده نکنید.

ژنراتور را راه اندازی کنید

دستورالعمل راه اندازی ژنراتور را بخوانید، زیرا مراحل برای دکمه های استارت برقی و استارت برگشتی متفاوت است. با این حال، شما معمولاً سوئیچی پیدا می‌کنید که به شما امکان می‌دهد موتور را در وضعیت «روشن» یا «خاموش» تنظیم کنید. بسته به مدل ژنراتور، این تنظیم ممکن است شامل یک گزینه "خفه کردن" یا یک سوئیچ جداگانه باشد.

یک استارتر عقب‌نشینی ممکن است به چندین بار کشش نیاز داشته باشد و صبر لازم است. پس از شروع به کار ژنراتور، دستورالعمل های دستی اپراتور را دنبال کنید زیرا ممکن است لازم باشد با گزینه choke مقابله کنید.

ژنراتور را اجرا کنید

طبق دستورالعمل های سازنده، ژنراتور باید در ابتدا برای کمترین زمان کار کند. برای انجام این کار، یک بار را به ژنراتور وصل کنید، مانند یک ابزار برقی یا وسیله ای که از حدود نیمی از ظرفیت نامی ژنراتور استفاده می کند. مهم است که در طول این فرآیند مراقب عملکرد ژنراتور باشید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

پس از یک ساعت، لطفا ژنراتور را خاموش کنید، روغن باقی مانده مخزن را تخلیه کرده و دوباره آن را پر کنید. تخلیه روغن، باقی مانده فلز را از بین می برد.

آن را با بار کامل اجرا کنید

به تدریج بار را افزایش دهید تا ژنراتور با حداکثر ظرفیت خود کار کند. آن را برای چند ساعت دیگر در این بار کار کنید تا رینگ‌های پیستون بیشتر بنشینند و مشکلات احتمالی را زودتر تشخیص دهید. همانند مرحله قبل، نظارت مستمر بر عملکرد ژنراتور بسیار مهم است.

با این حال، نظرات مختلفی در مورد این مرحله وجود دارد. برخی اطلاعات بیان می کنند که یک ژنراتور جدید با 75 درصد وات خروجی خود کار می کند، در حالی که برخی دیگر می گویند باید تا زمانی که سوخت آن تمام شود کار کند. به هیچ وجه، ژنراتور را در اوج بار شکسته نکنید.

خنک شود و سپس سطح روغن را بررسی کنید

بعد از اینکه ژنراتور با بار کامل کار کرد، بگذارید کاملا خنک شود. این امر حیاتی است زیرا بررسی سطح روغن در حالی که ژنراتور داغ است می تواند منجر به خوانش نادرست شود. هنگامی که ژنراتور خنک شد، سطح روغن را بررسی کنید. اگر کم است، آن را تا حد توصیه شده دوباره پر کنید.

نتیجه

پس از خواندن این راهنمای جامع، درک کاملی از فرآیند شکست ژنراتور خواهید داشت.

اگر می‌خواهید ژنراتور جدیدتان برای سال‌ها دوام بیاورد، به شدت توصیه می‌شود از مراحل این مقاله برای شکستن آن به درستی استفاده کنید. اگرچه ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا این فرآیند طی شود، اما بازگشت زمان شما ارزش آن را دارد زیرا در طول سال ها از ساعت های زیادی استفاده می کنید.

فراخوانی برای اقدام

آیا فروشنده ژنراتور هستید یا به دنبال خرید ژنراتور به صورت عمده هستید؟ ما از شما دعوت می کنیم تا با کارکنان مجرب فروش ما در شرکت مستقر در چین تماس بگیرید. به عنوان حرفه ای تامین کنندگان ژنراتور، ما به دانش گسترده خود در مورد ژنراتورها افتخار می کنیم و همیشه مشتاق به اشتراک گذاری این تخصص با مشتریان خود هستیم. چه در مورد شکستن یک ژنراتور جدید به راهنمایی نیاز داشته باشید یا هر سؤال دیگری در رابطه با استفاده، نگهداری یا انتخاب ژنراتور داشته باشید، تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. امروز با ما تماس بگیرید!

تامین کننده ژنراتور بیسون

سوالات متداول در مورد شکستن ژنراتور

ممکن است شش تا هشت ساعت طول بکشد تا یک ژنراتور به درستی شکسته شود. چندین مرحله وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که موتور به درستی روغن کاری شده است، هرگونه زباله باقی مانده تمیز می شود، و ژنراتور قبل از استفاده منظم با بار متوسط ​​کار می کند.

اگر مراحل مناسب برای قطع شدن ژنراتور را دنبال کرده اید، نیازی به تکرار این فرآیند نیست.

پس از تکمیل مخزن گاز و مخزن نفت، می توانید ژنراتور را روشن کنید. با این حال، نادیده گرفتن اقدامات لازم برای روغن کاری قطعات متحرک موتور می تواند باعث کاهش طول عمر و آسیب دائمی به برخی از اجزای موتور شود.

محبوب ترین ارسال ها

پرسشها
امروز با ما تماس بگیرید.

خرید؟

پست‌های مرتبط

محصولات مرتبط

مجموعه دیزل ژنراتور بزرگ 1
ژنراتور دیزلی

ژنراتور برق دیزلی بزرگ

BISON BS9500DCE یک ژنراتور الکتریکی دیزلی درجه تجاری است که در صورت نیاز قدرت زیادی را ارائه می دهد.

دیزل ژنراتور کوچک 1
ژنراتور دیزلی

دیزل ژنراتور کوچک

BISON BS2500DG یک ​​دیزل ژنراتور کوچک و جمع و جور است که برای انواع مختلف مناسب است.

سیر نمی شوید؟

برای پیشنهادات منحصر به فرد و به روز رسانی در مورد ورودی های جدید مشترک شوید