صفحه اصلی / رسانه

انواع ژنراتورها

انواع ژنراتورها

فهرست مندرجات

ژنراتور یکی از لوازم الکتریکی ضروری در جهان امروز است. قطع برق می تواند به دلایل مختلفی مانند بلایای طبیعی، کاهش بار، خرابی سیستم و خرابی زیرساخت رخ دهد.

بدون ژنراتور، دنیای شما در این مورد تاریک خواهد بود. بدون دانستن جزئیات و هدف هر یک از ژنراتورها، می توانید پولی که به سختی به دست آورده اید را برای ژنراتور اشتباه خرج کنید.

این مقاله در مورد موارد مختلف بحث خواهد کرد انواع ژنراتورها و کاربردهای آنها BISON نگاهی عمیق به دنیای ژنراتورها دارد و انواع مختلف، کاربردها، مزایا و محدودیت‌های آنها را بررسی می‌کند. هدف ما این است که دانشی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید ژنراتوری را انتخاب کنید که کاملاً مطابق با نیازهای شما باشد.

انواع ژنراتورها

انواع ژنراتورها

خیلی متفاوت هستند انواع ژنراتورها، هر کدام مزایا، معایب و بهترین کاربردهای خود را دارند. بیایید هر نوع ژنراتور را با جزئیات ببینیم.

ژنراتورهای قابل حمل

ژنراتورهای قابل حمل که کوچک، فشرده و حمل آسان هستند، اغلب از بنزین، پروپان به عنوان سوخت استفاده می کنند، زیرا این منابع سوخت به راحتی در دسترس هستند. اندازه کوچک آنها به این معنی است که این ژنراتورها به راحتی در یک وسیله نقلیه ذخیره می شوند یا تا زمان نیاز در یک سوله یا گاراژ نگهداری می شوند.

در یک سفر کمپینگ، یک ژنراتور قابل حمل می‌تواند دستگاه‌های تلفن همراه را شارژ کند، چراغ‌ها را روشن نگه دارد و پس از غروب خورشید، اجاق گاز کمپ را روشن کند. با این حال، این ژنراتورها قدرت را فدای تحرک می‌کنند، بنابراین نمی‌توانند به اندازه ژنراتورهای پشتیبان بزرگ انرژی تولید کنند. اندازه و ظرفیت کاهش یافته آنها به این معنی است که ژنراتورهای قابل حمل مقرون به صرفه تر هستند. ژنراتورهای قابل حمل برای کمپینگ یا ماندن در ماشین در روزهای بارانی بهترین هستند.

ژنراتور اینورتر

ژنراتورهای اینورتر می توانند ژنراتورهای کامل خانگی یا ژنراتورهای قابل حمل باشند، اما آنها به طور متفاوتی برق تولید می کنند. ژنراتورهای استاندارد برق تک فاز تولید می کنند و نمی توانند جریان ثابتی را حفظ کنند. ژنراتور اینورتر برق را در سه فاز تولید می کند و جریان متناوب با فرکانس بالا (AC) تولید می کند که سپس به جریان مستقیم (DC) معکوس می شود و در نهایت دوباره به خروجی AC پایدار معکوس می شود.

این فرآیند پیچیده به ایجاد انرژی پاک یا انرژی کمک می کند که در حین استفاده پایدار بماند. بنابراین برای محصولات حساس الکترونیکی مانند لپ تاپ، تلفن همراه و ... مناسب است.

این ژنراتورها به دلیل کارایی، عملکرد بی صدا و کیفیت برقی که تولید می کنند شناخته شده اند. اگرچه ژنراتورهای اینورتر کم مصرف هستند و صدای کمتری تولید می کنند، اما گرانتر از همتایان معمولی خود هستند.

مولدهای آماده به کار یا پشتیبان

قیمت بالای یک ژنراتور آماده به کار یا پشتیبان آن را کاملاً از یک ژنراتور قابل حمل متفاوت می کند. در حالی که می‌توان دستگاه‌های قابل حمل کوچک را برداشت، حمل کرد یا در خودرو بسته‌بندی کرد، یک ژنراتور پشتیبان یک ویژگی نیمه دائمی در خانه است - فضای بیشتری را نسبت به یک واحد تهویه مطبوع استاندارد اشغال می‌کند. این ژنراتورها دارای یک محفظه سوخت بزرگ و یک موتور تجاری با کارآمد هستند که به آنها اجازه می‌دهد کل خانه را در مواقع اضطراری تامین کنند.

ژنراتورهای آماده به کار هنگامی که قطعی برق را تشخیص می دهند به طور خودکار وارد می شوند و منبع تغذیه بدون وقفه را فراهم می کنند. ایده آل برای تغذیه کابین های کوچک یا سیستم های اضطراری پشتیبان. ژنراتورهای آماده به کار گاهی اوقات به اتصال وای فای مجهز می شوند که به کاربران امکان می دهد وضعیت ژنراتور را از طریق یک برنامه تلفن همراه نظارت کنند.

جدای از هزینه، عیب اصلی ژنراتورهای آماده به کار این است که به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که در صورت قطع برق که می تواند پرهزینه باشد، عملیاتی می شوند.

ژنراتورهای گاز طبیعی

ژنراتورهایی که با گاز طبیعی کار می کنند در دسته ژنراتورهای پشتیبان قرار می گیرند، اگرچه برخی از ژنراتورهای قابل حمل نیز با گاز طبیعی کار می کنند. این ژنراتورها معمولاً در خانه هایی که به خط گاز طبیعی متصل هستند استفاده می شوند. ژنراتورهای گاز طبیعی نسبت به ژنراتورهای دیزلی و بنزینی میزان انتشار بسیار پایین تری دارند که آنها را به گزینه ای عالی برای برق آماده به کار در کل خانه تبدیل می کند.

ژنراتورهای گاز طبیعی بادوام هستند و می توانند سال ها با تعمیر و نگهداری منظم دوام بیاورند، اما هزینه اولیه نصب این سیستم ها نسبتاً زیاد است. یکی دیگر از معایب ژنراتورهای گاز طبیعی این است که آنها در برابر آب و هوای یخبندان حساس هستند، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای افرادی که در مناطق یخی زندگی می کنند نباشند. 

آنها برای خریداران دوستدار محیط زیست که نگران سطوح انتشار آلاینده هستند و افرادی که برای یک ژنراتور آماده به کار در کل خانه نگران هستند، مناسب هستند. در حالی که آنها کارآمد هستند و آلایندگی کمتری دارند، نصب و نگهداری ژنراتورهای گاز طبیعی ممکن است گران باشد.

ژنراتور بنزین

ژنراتورها می توانند با سوخت های مختلفی کار کنند، اما بنزین رایج ترین سوخت برای ژنراتورهای قابل حمل و اینورتر است. معروف به بازده انرژی بالا، ژنراتورهای بنزینی در محیط های مختلف از مسکونی گرفته تا تجاری استفاده می شود. کاربردهای متداول آنها شامل تامین برق اضطراری در هنگام قطع و برق رسانی به تجهیزات ساخت و ساز یا فضای باز است.

ژنراتورهای بنزینی دارای کنترل های نسبتاً ساده و قیمت پایین هستند که آنها را برای اپراتورهای بی تجربه و خریداران با بودجه ایده آل می کند. از جنبه منفی، چنین ژنراتورهایی میزان انتشار بالایی دارند و در دراز مدت از سوخت گران‌تری نسبت به پروپان، گازوئیل یا گاز طبیعی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، عمر مفید آن در مقایسه با سایر انواع سوخت کمتر است.

ژنراتور دوگانه سوز 2000 وات 6
سوخت بنزین و پروپان برقی ۳۹۳۳۵۱۶۴۸۶۶

ژنراتور دیزلی

دیزل ژنراتورهمانطور که از نامش پیداست به جای بنزین از سوخت دیزل استفاده کنید. بیشتر ژنراتورهای این دسته، ژنراتورهای آماده به کار هستند، اما برخی از اینورترها و دیزل ژنراتورهای قابل حمل نیز وجود دارند. آنها قوی و قابل اعتماد هستند و برای کاربردهای صنعتی و موسسات تجاری بزرگتر مناسب هستند.

ژنراتورهایی که با دیزل کار می کنند می توانند توان خروجی کارآمدتری نسبت به ژنراتورهای بنزینی ارائه دهند. خرید دیزل ژنراتور مزیت های هزینه ای نیز دارد: از آنجایی که دیزل ژنراتورها نسبت به ژنراتورهای بنزینی کارآمدتر هستند، در دراز مدت هزینه کمتری برای سوخت خواهید داشت.

این ژنراتورها در صورتی که با دیزل زمستانی پر شوند می توانند در دماهای انجماد خوب کار کنند. دمای احتراق پایین دیزل نسبت به بنزین یا پروپان فشار کمتری به موتور الکتریکی وارد می‌کند و در نتیجه دوام بالاتر و عمر طولانی‌تری برای ژنراتورهای دیزلی ایجاد می‌کند. با این حال، به یاد داشته باشید که دیزل ژنراتورها انتشارات مضری تولید می کنند که در صورت استنشاق می تواند سمی یا مضر باشد.

دیزل ژنراتورها برای افرادی که به دنبال یک ژنراتور بادوام و با قابلیت نگهداری آسان هستند، بهترین هستند.

ژنراتور خورشیدی

ژنراتورهای خورشیدی از نیروی خورشید برای تولید برق استفاده می کنند. آنها نور خورشید را از طریق پنل های خورشیدی به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند و برای استفاده بعدی در باتری ذخیره می کنند. برخی از ژنراتورهای خورشیدی دارای صفحات قابل جابجایی هستند که می توان آنها را تنظیم یا کج کرد تا اشعه های خورشید را بهتر جذب کند.

ایده آل برای فعالیت های خارج از منزل و مناطق با نور خورشید فراوان، ژنراتورهای خورشیدی پایدار و سازگار با محیط زیست هستند و هیچ سر و صدا یا انتشار تولید نمی کنند. نقطه ضعف این ژنراتورها این است که وقتی هوا تاریک است کار نمی کنند و قدرت زیادی تولید نمی کنند.

اگرچه سوخت تجدیدپذیر و رایگان است، نصب ژنراتورهای خورشیدی تمام خانگی می تواند بسیار گران باشد. این ژنراتورها برای کمپینگ یا ذخیره در ماشین شما به عنوان منبع برق اضطراری عالی هستند.

آنها برای خریدارانی که از محیط زیست آگاه هستند و می توانند هزینه های اولیه بالا را بپردازند، مناسب هستند. همچنین، برای افرادی که به دنبال یک ژنراتور قابل حمل هستند که به برق پشتیبان زیادی نیاز ندارند.

مولد هیدروژن

ژنراتورهای هیدروژنی که در بازار نسبتاً جدید هستند، به راحتی یافت نمی شوند. این ماشین ها با هیدروژن کار می کنند و با سلول های سوختی داخلی طراحی شده اند تا به مدیریت بهره وری سوخت سیستم کمک کنند. برخی از مزایای خرید ژنراتورهای هیدروژنی این است که توان خروجی بالاتری نسبت به سایر ژنراتورها تولید می کنند و محکم و در برابر آسیب ضربه بسیار مقاوم هستند.

از جنبه منفی، از آنجایی که ژنراتورهای هیدروژن بسیار کمی در بازار وجود دارد، ارزان نیستند - و ممکن است برای یافتن ژنراتورهایی که نیازهای خاص شما را برآورده کند، کمی جستجو کنید. با این حال، این دستگاه‌ها به اندازه‌ای کارآمد و بادوام هستند که ارزش امتحان کردن را داشته باشند، و ما انتظار داریم در سال‌های آینده شاهد شرکت‌های بیشتری باشیم که ژنراتورهای هیدروژن تولید می‌کنند.

آنها برای خانه ها یا مشاغلی که به برق بی وقفه در مکان های دور و استفاده در داخل خانه نیاز دارند، بهترین هستند.

انواع دیگر ژنراتورها

انواع دیگری از ژنراتورها مانند صنعتی، ژنراتورهای گاز پروپان، ژنراتورهای AC و ژنراتورهای DC وجود دارند که هر کدام کاربردها و مزایای خاص خود را دارند. ژنراتورهای صنعتی در عملیات در مقیاس بزرگ که در آن مقدار قابل توجهی برق مورد نیاز است استفاده می شود. ژنراتورهای گاز پروپان به دلیل سوختن تمیز و ماندگاری طولانی شناخته شده اند. ژنراتورهای AC و DC به نوع جریانی که تولید می کنند اشاره دارند. ژنراتورهای AC معمولاً در خانه ها و مشاغل استفاده می شوند، در حالی که ژنراتورهای DC معمولاً در خودروها و برنامه های شارژ استفاده می شوند.

نتیجه

در این راهنمای جامع، انواع مختلفی از ژنراتورها را بررسی کرده‌ایم که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فردی دارند. اکنون که همه چیز را در مورد ژنراتورها، چیستی آنها، نحوه عملکرد، انواع آنها و موارد دیگر می دانید، می توانید با اطمینان ژنراتور مناسب را انتخاب کنید. 

اما ابتدا باید نیازهای برق سیستم خود را ارزیابی کنید. خوشبختانه، BISON می تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را برای بهترین نتایج ارزیابی کنید. آنلاین با ما تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید (+86) 178 2685 8437 برای به دست آوردن بینش عمیق تر و نوع صحیح ژنراتور را خریداری کنید.

محبوب ترین ارسال ها

پرسشها
امروز با ما تماس بگیرید.

خرید؟

پست‌های مرتبط

نحوه شکستن ژنراتور

نحوه شکستن ژنراتور

BISON به اهمیت شکستن ژنراتور شما می پردازد، راهنمای گام به گام ارائه می دهد و در مورد عواقب بالقوه عدم اجرای صحیح این مرحله حیاتی بحث می کند.

ادامه مطلب>

محصولات مرتبط

مجموعه دیزل ژنراتور بزرگ 1
ژنراتور دیزلی

ژنراتور برق دیزلی بزرگ

BISON BS9500DCE یک ژنراتور الکتریکی دیزلی درجه تجاری است که در صورت نیاز قدرت زیادی را ارائه می دهد.

مجموعه دیزل ژنراتور 2
ژنراتور دیزلی

مجموعه دیزل ژنراتور

ژنراتور بنزینی قدرتمند با هوا خنک - پارامتر محصول محل مبدا: ژجیانگ، چین (سرزمین اصلی) نام تجاری

سیر نمی شوید؟

برای پیشنهادات منحصر به فرد و به روز رسانی در مورد ورودی های جدید مشترک شوید