صفحه اصلی / رسانه

ژنراتور تک فاز در مقابل سه فاز

ژنراتور تک فاز در مقابل سه فاز

فهرست مندرجات

یک ژنراتور برق برای مدیریت زندگی روزمره در هنگام قطع برق ضروری است. اما آیا می دانید وقتی در مورد توان خروجی صحبت می کنیم، انواع ژنراتورها چیست؟ به طور کلی، ژنراتورهای تک فاز و سه فاز مانند اقوام در صنعت پشتیبان برق هستند. این مقاله اطلاعات مهم و تفاوت های ژنراتورهای تک فاز و سه فاز را به اشتراک گذاشته است. اگر می خواهید این دانش را بدانید، چند دقیقه وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید.

تک فاز در مقابل ژنراتور سه فاز

ژنراتور تک فاز

یک ژنراتور تک فاز از یک موج AC برای تولید یک کیلووات خروجی استفاده می کند. از آنجایی که این ژنراتورها تنها از یک "خط" الکتریسیته تولید شده بین سیم‌های کم رسانایی با چرخه‌های خروجی بالا و پایین کار می‌کنند، ژنراتورهای تک فاز به اندازه همتایان 3 فاز خود منبع تغذیه پایداری را ارائه نمی‌کنند. جریان دیفرانسیل یک ژنراتور تک فاز عمدتاً مسئول افت سطح توان در طول فرآیند است. همانطور که یک "خط برق" منفرد به اوج خود می رسد و دوباره پایین می آید، سطح توانی که تولید می کند نیز افزایش می یابد.

خوشبختانه، ژنراتورهای تک فاز حتی در پایین ترین نقطه "قطع" یا قطع نمی شوند. جریان‌های سیکل پایین معمولاً تنها زمانی قابل توجه هستند که این ژنراتور بیش از حد قدرت داشته باشد. به عنوان مثال، چراغ های تجاری برای ژنراتورهای تک فاز ضروری هستند، با این حال آنها به قدری سریع چرخش می کنند که سوسو زدن به دلیل نقاط پایین فعلی برای چشم انسان نامرئی است.

به طور کلی، یک ژنراتور تک فاز از ویژگی های زیر تشکیل شده است:

  • یک بار نسبتاً سبک
  • به اندازه دو جزء سیم پیچ
  • سیم پیچ به طور کلی کمتر رسانا
  • جریانی که توسط تک ولتاژ تولید می شود
  • خطر بالای اختلالات ولتاژ
  • هزینه نگهداری بالا و هزینه خرید اولیه پایین
  • کارایی کمتر و قدرت کمتری دارد
ژنراتورهای بنزینی و دیزلی 6

ژنراتور سه فاز

یک ژنراتور 3 فاز سه موج مجزا از خروجی برق AC تولید می کند. برق متناوب که در یک توالی کار می کند، منبع تغذیه مداوم را تضمین می کند و اطمینان می دهد که انرژی همیشه جریان دارد و سطح توان هرگز کاهش نمی یابد. با توجه به این قابلیت اطمینان بی وقفه، ژنراتورهای سه فاز به دلیل قابلیت اطمینان بی همتا، قدرتمندتر و کارآمدتر هستند.

یک ژنراتور 3 فاز، سه سیم هادی و یک سیم خنثی خود را الگو می‌کند تا با انحراف 120 درجه چرخش کند تا توان را برای کاربردهای شدیدتر یا ماشین‌های حیاتی‌تر حفظ کند. نسبت 120 درجه به این معنی است که از آنجایی که یک سیکل جریان در پایین ترین حالت خود قرار دارد، چرخه دیگر در بالاترین حد خود خواهد بود و طول موج های مکمل را ارائه می دهد که در مماس عمل می کنند تا توان ثابت را ارائه دهند.

ژنراتورهای سه فاز تعادل یکنواخت بین توان ارائه شده و هزینه ساخت و نگهداری را ارائه می دهند. آنها همچنین با چندین حالت تجهیزات الکتریکی تطبیق پذیرتر هستند. به عنوان مثال، اپراتورها ممکن است انتخاب کنند که هر سه چرخه فعلی را برای تامین انرژی تجهیزات بزرگ صنعتی همگام کنند. یا، هر سیم هادی ممکن است سه قطعه کوچک از تجهیزات را به خطوط جریان مجزا در یک ژنراتور 3 فاز متصل کند.

مورد اول اغلب برای تامین انرژی یک ماشین یا سیستم در کارخانه ها و کاربردهای صنعتی است. در همان زمان، دومی در برنامه‌هایی مانند تامین برق آسانسورها در ساختمان‌های اداری چند طبقه و مجموعه‌های رومیزی اداری کار می‌کند.

به طور کلی، یک ژنراتور 3 فاز دارای ویژگی های زیر است:

  • سه جریان در فواصل 120 درجه در نوسان هستند.
  • سه جزء سیم پیچ مسی
  • سیم پیچی یا سیم کشی پیچیده تر
  • سبک تر و کارآمدتر
  • بارهای سنگین و صنعتی را نیرو دهید یا بار را در چندین برنامه توزیع کنید.
  • اقتصادی تر، قابل اعتمادتر و قوی تر
دیزل ژنراتور 5 کیلوواتی فوق بی صدا سه فاز 5

ژنراتورهای تک فاز در مقابل سه فاز: تفاوت های قابل توجه

تعداد هادی ها

ژنراتورهای تک فاز فقط از یک هادی استفاده می کنند در حالی که ژنراتورهای سه فاز از سه هادی استفاده می کنند. تنها شباهت بین این دو این است که هر دو فقط از یک سیم خنثی استفاده می‌کنند، که جزء حیاتی برای تضمین کامل بودن مدار برای تولید توان کافی است.

توان خروجی

ژنراتورهای تک فاز معمولاً تا 10 کیلووات رتبه بندی می شوند. آنها ولتاژ 120/240 ولت تولید می کنند که آنها را برای کاربردهای با توان کمتر مناسب می کند.

از طرف دیگر، ژنراتورهای سه فاز معمولاً با ولتاژ بالاتر، اغلب حدود 480 ولت. این بدان معنی است که آنها می توانند قدرت بیشتری را ارائه دهند، با امتیازات اغلب بیش از 10 کیلووات.

هزینه

ژنراتورهای تک فاز: این ژنراتورها به دلیل طراحی ساده تر و توان خروجی کمتر، قیمت اولیه کمتری دارند. با این حال، هزینه های عملیاتی آنها به دلیل راندمان کمتر و مصرف سوخت بیشتر می تواند بیشتر باشد.

ژنراتورهای سه فاز: در حالی که این ژنراتورها ممکن است قیمت اولیه خرید بالاتری داشته باشند، اغلب به دلیل راندمان بالاتر و مصرف سوخت کمتر، هزینه های عملیاتی بلندمدت کمتری را ارائه می دهند.

استفاده از برنامه

به دلیل قدرت محدودی که ژنراتورهای تک فاز ارائه می دهند، به احتمال زیاد این ژنراتورها را برای وسایل کوچکتری که به برق زیادی نیاز ندارند، ببینید یا از آنها استفاده کنید. ایده آل برای مصارف مسکونی و تجاری سبک، برق رسانی به تجهیزاتی مانند چراغ ها، پنکه ها و لوازم خانگی کوچک.

ژنراتورهای سه فاز برای کاربردهای صنعتی یا مکان‌هایی که نیاز به توان خروجی بالایی دارند، مانند کارخانه‌ها، ساختمان‌های تجاری بزرگ یا مکان‌هایی که از ماشین‌آلات سنگین استفاده می‌کنند، مناسب‌تر هستند. مراکز داده نمونه بارز آن هستند.

نگهداری و پایداری

هنگام جستجوی یک ژنراتور پشتیبان برای خرید، تعمیر و نگهداری یکی از مهم ترین جنبه هایی است که باید در نظر بگیرید، زیرا نمی خواهید ژنراتوری را خریداری کنید که نگهداری آن دشوار است. متأسفانه، از آنجایی که ژنراتورهای تک فاز تنها با استفاده از یک هادی کار می کنند، در صورت شکست این یک فاز، کل ژنراتور خاموش می شود.

خوشبختانه، با ژنراتورهای سه فاز، این ژنراتورها به دلیل طراحی قوی و توانایی تحمل بارهای سنگین تر، اغلب دوام بیشتری دارند. اگر در یکی از فازها خطا رخ دهد، دو هادی دیگر می توانند بار را حمل کنند تا منبع تغذیه مداوم را حفظ کنند.

در نتیجه

در حالی که ژنراتورهای تک فاز ممکن است برای کاربردهای کوچکتر و کم مصرف تر مناسب تر باشند، ژنراتورهای سه فاز بازده، دوام و توان خروجی بالاتری را ارائه می دهند و آنها را به انتخاب مناسب تری برای محیط های بزرگتر و با انرژی بیشتر تبدیل می کنند. هنگام انتخاب بین این دو نوع ژنراتور، همیشه نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید.

به عنوان پیشرو چین سازنده ژنراتور، BISON متعهد به ارائه راه حل های برق درجه یک مطابق با نیاز شما است.

اگر می‌خواهید ژنراتورها را به صورت عمده خریداری کنید، از شما دعوت می‌کنیم تا طیف متنوع محصولات ما را بررسی کنید. ما قیمت های رقابتی و خدمات پس از فروش جامع را ارائه می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین ارزش را برای سرمایه گذاری خود دریافت می کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ما و یا خرید عمده، لطفا با ما تماس بگیرید. BISON را انتخاب کنید - کسب و کار خود را کارآمد و قابل اعتماد هدایت کنید.

محبوب ترین ارسال ها

پرسشها
امروز با ما تماس بگیرید.

خرید؟

محصولات مرتبط

دیزل ژنراتور ۷ کیلووات ۶
ژنراتور دیزلی

دیزل ژنراتور ۷ کیلووات

BISON 7kW diesel generator is a reliable and powerful source of backup power for your home or business. Compared with gasoline engines, diesel engines have

سیر نمی شوید؟

برای پیشنهادات منحصر به فرد و به روز رسانی در مورد ورودی های جدید مشترک شوید