صفحه اصلی / رسانه

بنزین در مقابل دیزل ژنراتورها: مقایسه ای جامع

بنزین در مقابل دیزل ژنراتورها: مقایسه ای جامع

فهرست مندرجات

فرقی نمی کند که صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا فردی که به دنبال یک ژنراتور برای تامین برق محل کار یا خانه خود هستید. شناخت صحیح ژنراتورها به شما کمک می کند تا تصمیم خرید آگاهانه ای داشته باشید. دو نوع متداول که وارد بازار ژنراتور می شوند دیزل و بنزین هستند.

از آنجایی که بنزین و گازوئیل به راحتی در همه جا در دسترس هستند، اکثر خریداران ژنراتور برای اولین بار بین این دو انتخاب می کنند. این مقاله قصد دارد به همه کمک کند تا تفاوت بین ژنراتورهای بنزینی و دیزلی را بدانند. همچنین مزایا و معایب هر نوع ژنراتور را به شما خواهیم گفت.

بنزین در مقابل دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ژنراتورهای دیزلی نیز نامیده می شود - با استفاده از ژنراتور الکتریکی و موتور دیزل برق تولید می کنند. چندین برند در بازار دیزل ژنراتورهای پیشرفته و پیشرفته مانند BISON را می فروشند.

بیایید نگاهی به مزایا و معایب دیزل ژنراتورها بیندازیم.

مزایای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها به دلیل عمر طولانی، تعمیر و نگهداری کم و دوام بالا شناخته می شوند. مزیت های دیگر راندمان، مقرون به صرفه بودن سوخت و شروع آسان است.

موتورهای دیزلی نسبت به همتایان بنزینی خود سوخت کمتری مصرف می کنند و به آنها اجازه می دهد در مدت زمان طولانی تری کار کنند در حالی که همان مقدار قدرت را اعمال می کنند. در مقایسه با ژنراتورهای بنزینی، برخی از دیزل ژنراتورها تنها نیمی از سوخت مصرف می کنند.

در نهایت، از آنجایی که دیزل ژنراتورها برای سوزاندن سوخت به فشرده سازی متکی هستند، حتی در هوای سرد به راحتی راه اندازی می شوند. 

معایب دیزل ژنراتورها

متأسفانه همه چیزهای خوب قیمتی دارند و دیزل ژنراتورها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این ژنراتورهای سنگین گرانتر از همتایان بنزینی خود هستند. علاوه بر این، ساخت و ساز سنگین به این معنی است که قطعات یدکی نیز بسیار گران هستند.

دیزل ژنراتور پشتیبان 6 کیلووات خانگی 5
استفاده خانگی با هوا خنک تک فاز بی صدا نوع 1

ژنراتورهای بنزینی

ژنراتورهای بنزینیژنراتورهای گازی رایج ترین نوع هستند و در بین صاحبان خانه محبوب هستند. در دسترس بودن آسان بنزین دلیل محبوبیت ژنراتورهای بنزینی است. بیایید مزایا و معایب ژنراتورهای بنزینی را در نظر بگیریم.

مزایای ژنراتورهای بنزینی

ژنراتورهای سوختی مقرون به صرفه و قابل حمل هستند. آنها برای صاحبان خانه و صاحبان شرکت های کوچک که به دنبال یک ژنراتور بلند مدت، قابل اعتماد و کارآمد هستند، عالی هستند. علاوه بر این، قیمت بنزین به طور مداوم پایین است و به راحتی در دسترس است، به این معنی که ژنراتورهای بنزینی در دراز مدت ارزان تر هستند.

علاوه بر این، ژنراتورهای بنزینی بی صداتر از اکثر دیزل ژنراتورها هستند، که وقتی در خانه ها یا سایر مناطق بسته بدون عایق صدا قرار می گیرند سودمند است. آنها همچنین بسیار سبک و قابل حمل هستند و به کاربران امکان می دهند در صورت نیاز آنها را جابجا کنند.

معایب ژنراتورهای بنزینی

عیب اصلی ژنراتورهای بنزینی این است که سوخت بیشتری نسبت به دیزل ژنراتورها مصرف می کنند. این امر مستلزم آن است که مالک مقادیر زیادی بنزین را در خانه یا محل کار خود ذخیره کند که این یک خطر ایمنی است.

علاوه بر این، از آنجایی که بنزین شدیدتر از گازوئیل می سوزد، خروجی حرارت به طور قابل توجهی بالاتر است. تولید گرمای بیش از حد به اجزای داخلی فشار وارد می کند و نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارد.

در نهایت، ژنراتورهای بنزینی نیز نسبت به سایر ژنراتورها آلایندگی بیشتری دارند که به محیط زیست آسیب می رساند. همچنین باید با صداهای ناخواسته و آزاردهنده ژنراتورهای بنزینی مقابله کنید.

ژنراتور دوگانه سوز 2000 وات 6
مولد گاز طبیعی دوگانه سوز 7500 وات03453119909

مقایسه ژنراتورهای بنزینی و دیزلی

نوع سوخت

دیزل ژنراتورها انتخاب های بهتری نسبت به بنزین هستند. بیایید با بررسی سوخت بنزین شروع کنیم.

ذخیره سازی را در نظر بگیرید. بنزین بیشتر از گازوئیل قابل اشتعال است. گازوئیل گزینه ایمن تری است زیرا اگر سوخت خود را در منطقه ای با شعله های باز یا منابع حرارتی زیاد (مانند گاراژ با کارگاه) نگهداری کنید، خطر اشتعال تصادفی وجود ندارد.

همچنین گازوئیل ماندگاری بیشتری نسبت به بنزین دارد. در شرایط مناسب، سوخت دیزل شش تا ۱۲ ماه بدون مواد افزودنی دوام می آورد. از طرفی بنزین بدون افزودنی حدود سه ماه ماندگاری دارد. عمر مفید کمتر به این معنی است که بنزین باید دو تا چهار برابر بیشتر از گازوئیل تصفیه و استفاده شود. این نیاز استفاده می تواند هزینه های قابل توجهی را برای داشتن یک ژنراتور اضافه کند.

میزان خش

ژنراتورهای موتورهای دیزلی قدیمی به شدت پر سر و صدا هستند. اما مدل های معاصر اینطور نیستند. به جز زمانی که در حالت بیکار هستند، آنها به آرامی مانند یک موتور بنزینی کار می کنند.

هنگام کار با گاز کامل، ژنراتورهای بنزینی می توانند صدای بیشتری نسبت به دیزل ایجاد کنند. برای تولید نیروی کافی، موتورهای بنزینی باید با دور در دقیقه بالاتر از موتورهای دیزلی کار کنند. بنابراین نویز بیشتری دارند. اکثر ژنراتورهای کوچک بنزینی با سرعت 3,600 دور در دقیقه کار می کنند. دیزل معمولاً حدود 1,800 دور در دقیقه کار می کند.

نگهداری و طول عمر

در مقایسه با ژنراتورهای بنزینی، دیزل ژنراتورها نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. هیچ شمع برای تعویض دیزل و هیچ کاربراتوری برای نگهداری و تعویض وجود ندارد. یک دیزل 1,800 دور در دقیقه آب خنک می تواند 12,000 تا 30,000 ساعت بدون تعمیر و نگهداری قابل توجه کار کند. یک ژنراتور بنزینی مشابه 6,000 تا 10,000 ساعت قبل از نیاز به مراقبت اولیه کار می کند.

یکی از دلایل ماندگاری دیزل ها این است که موتورهای دیزل خنک تر از بنزین می سوزند. گرمای بیش از حد باعث سایش اجزای بنزین می شود. یکی دیگر از دلایل عمر طولانی‌تر سیستم‌های موتور دیزل این است که انتشار سوخت دیزل به اندازه انتشار موتورهای بنزینی مضر نیست.

مقایسه ژنراتورهای دیزلی و بنزینی برای استفاده طولانی

در نهایت، دیزل ژنراتورها برای استفاده طولانی مدت بهتر از ژنراتورهای بنزینی هستند. بیشتر دیزل ژنراتورهای بزرگ با مایع خنک می شوند، در حالی که ژنراتورهای کوچکتر قابل حمل با هوا خنک می شوند. برای استفاده طولانی‌مدت، مدل‌های خنک‌شونده با مایع دارای مزیتی هستند زیرا مدل‌های خنک‌شونده با هوا می‌توانند هنگام استفاده طولانی مدت، به‌ویژه در دمای بالای محیط، بیش از حد گرم شوند.

دیزل ژنراتورها همچنین برای کارکردن تحت بارهای سنگین برای مدت طولانی طراحی شده اند. آنها تحت بارهای سنگین بهتر از بارهای سبک عمل می کنند. ژنراتورهای بنزینی فقط برای استفاده متناوب طراحی شده اند. آنها برای چیزی غیر از قطعی برق قابل توجه در نظر گرفته شده اند.

ژنراتورهای بنزینی/دیزلی کار می کنند

یک دیزل ژنراتور از سوخت دیزل برای تامین انرژی موتور خود استفاده می کند. یک موتور معمولاً از یک سیلندر، یک پیستون و یک سیستم تزریق سوخت تشکیل شده است که با پاشیدن یک غبار ریز از سوخت دیزل به داخل سیلندر در زمان مناسب کار می کند. سوخت به دلیل گرمای تولید شده از فشرده سازی هوای داخل سیلندر می سوزد و فشاری ایجاد می کند که پیستون را به حرکت در می آورد و از طریق یک ژنراتور متصل برق تولید می کند.

یک موتور احتراق داخلی سوخت را در یک ژنراتور بنزینی به نیروی الکتریکی تبدیل می کند. شمع مخلوطی از هوا و سوخت را در داخل سیلندر موتور که معمولاً از یک سیلندر، یک پیستون و یک میل لنگ تشکیل شده است، مشتعل می کند. انفجار حاصل فشاری ایجاد می‌کند که پیستون را به حرکت در می‌آورد که میل لنگ را می‌چرخاند و از طریق یک ژنراتور متصل برق تولید می‌کند. ژنراتورهای بنزینی معمولاً با استفاده از سیم کششی یا سوئیچ احتراق شروع به کار می کنند.

راندمان سوخت

ژنراتورهای دیزلی نسبت به ژنراتورهای بنزینی کارآمدتر هستند، به این معنی که تنها با یک مخزن سوخت می توانند بیشتر کار کنند. این امر دیزل ژنراتورها را به گزینه ای مقرون به صرفه برای مشاغل و افرادی که نیاز به برق ثابت دارند تبدیل می کند.

توان خروجی

ژنراتورهای دیزلی به طور کلی قدرتمندتر از ژنراتورهای بنزینی هستند. این امر دیزل ژنراتورها را به گزینه ای عالی برای تامین انرژی برنامه های کاربردی سنگین مانند سایت های ساختمانی، مراکز داده و سایر صنایع تجاری تبدیل می کند. آنها قدرت قابل اعتمادی را حتی در دوره های اوج تقاضا ارائه می دهند و آنها را برای عملیات بحرانی ایده آل می کند.

هزینه

خرید ژنراتورهای دیزلی معمولاً گرانتر از ژنراتورهای بنزینی است. با این حال، دیزل ژنراتورها نیز دوام بیشتری دارند و عمر طولانی تری دارند و در دراز مدت آنها را به سرمایه گذاری مناسبی تبدیل می کنند. در مقایسه، خرید ژنراتورهای بنزینی هزینه کمتری دارند اما ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری و تعویض مکرر داشته باشند.

کاربردهای بنزین و دیزل ژنراتور

ژنراتورهای بنزینی اغلب در کاربردهای برق قابل حمل مانند کمپینگ و عقب نشینی استفاده می شوند. آنها سبک وزن هستند و حمل و نقل آنها آسان است و آنها را برای برق رسانی به وسایل کوچک و لوازم الکترونیکی در سراسر خانه در هنگام قطع برق ایده آل می کند. از سوی دیگر، دیزل ژنراتورها اغلب در کاربردهای برق ثابت مانند سایت‌های ساختمانی، بیمارستان‌ها، مراکز داده و سایر صنایع تجاری استفاده می‌شوند. آنها بزرگتر و محکم تر از ژنراتورهای بنزینی هستند و آنها را برای کاربردهای سنگین که نیاز به برق ثابت دارند مناسب تر می کند.

نتیجه

بهبودهای اخیر در ژنراتورهای دیزلی و بنزینی به این معنی است که شکاف راندمان به طور قابل توجهی کاهش یافته است. امروزه ژنراتورهای دیزلی آلودگی بسیار کمتری نسبت به نسل های قبلی خود منتشر می کنند و بسیاری از ژنراتورهای بنزینی می توانند نیازهای عملیاتی را که قبلاً فقط توسط ژنراتورهای دیزلی برآورده می شد برآورده کنند. 

انتخاب بین این دو نوع ژنراتور هنگام کار با یک متخصص توان با تجربه که درک می کند چگونه این پیشرفت های اخیر بر عملکرد ژنراتور تأثیر می گذارد، ساده تر است.

در BISON، کارشناسان ما می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید کدام ژنراتور بر اساس موقعیت مکانی، صنعت، نیازهای برق و بودجه برای شما بهترین است. اگر برای انتخاب ژنراتور به کمک نیاز دارید، برای کمک فوری با تیم ما تماس بگیرید.

محبوب ترین ارسال ها

پرسشها
امروز با ما تماس بگیرید.

خرید؟

پست‌های مرتبط

محصولات مرتبط

سیر نمی شوید؟

برای پیشنهادات منحصر به فرد و به روز رسانی در مورد ورودی های جدید مشترک شوید