صفحه اصلی / رسانه

واشر فشار PSI در مقابل GPM

واشر فشار PSI در مقابل GPM

فهرست مندرجات

هنگام خرید بهترین واشر فشار، باید بدانید که به چه میزان برق نیاز دارید. همچنین تعیین می کند که آیا می توانید با یک واحد الکتریکی بروید یا نیاز به تغییر به برق گاز دارید. میخوای بدونی واشر فشار PSI و GPM چیست؟، تفاوت بین آنها چیست و کدام یک از همه مهمتر است؟ سپس این راهنما برای شماست.

واشر فشار psi در مقابل gpm

واشر فشار PSI

بیشتر مردم با آن آشنا هستند واشر فشار PSI، یا پوند در اینچ مربع. شدت برخورد آب را اندازه گیری می کند و به شما کمک می کند توانایی آن را در از بین بردن زباله های به دام افتاده درک کنید.

همانطور که می توانید حدس بزنید، هر چه PSI بالاتر باشد، آب قدرت بیشتری دارد. در بسیاری از موارد، هر چه بزرگتر، بهتر است. با این حال، استرس بیش از حد می تواند چیز بدی باشد. می توان شروع به کندن رنگ از روی ماشین ها کرد، چوب را از روی تخته های عرشه جدا کرد و حتی انواع آسیب های دیگر را با قدرت متوسط ​​و نازل باریک شروع کرد. شما می توانید با استفاده از یک زاویه نازل گسترده که همچنان حذف مورد نیاز را به شما می دهد، تاثیر آب را مدیریت کنید.

به یاد داشته باشید، استفاده موثر از واشر فشار تنها به PSI بالا بستگی ندارد. این در مورد دستیابی به تعادل مناسب بین PSI و GPM است - اما بعداً در مورد آن بیشتر خواهد شد. اکنون که PSI را عمیقاً بررسی کرده‌ایم، در بحث بعدی خود با بررسی GPM همراه باشید.

واشر فشار GPM

مدت "گالن در دقیقه" (GPM) برای اندازه گیری جریان آب تولید شده توسط واشر فشار استفاده می شود.

برخلاف PSI، خطر آسیب ناشی از جریان بیش از حد آب وجود ندارد. هرچه رتبه GPM بالاتر باشد، پس از شل شدن یک جسم سریعتر حرکت می کند.

استفاده از واشر فشار با GPM نادرست می تواند منجر به تمیز کردن ناکارآمد شود. GPM پایین ممکن است منجر به زمان تمیز کردن طولانی‌تر شود، زیرا به سادگی کثیفی‌ها و زباله‌ها را به سرعت پاک نمی‌کند. برعکس، GPM بیش از حد می تواند منجر به هدر رفتن آب و آسیب احتمالی آب شود.

چگونه GPM را محاسبه کنم؟

فرمول برای یافتن GPM 60 تقسیم بر ثانیه هایی است که برای پر کردن ظرف یا مخزن یک گالن طول می کشد (60/sec = GPM). به عنوان مثال، یک ظرف گالن در پنج ثانیه پر می شود. 60/5 = 12 GPM. (60 تقسیم بر 5 برابر است با 12 گالن در دقیقه.)

واشر فشار PSI در مقابل GPM

این ترکیب PSI و GPM است که کار را انجام می دهد. برنده رودررو PSI در مقابل GPM به وظیفه ای که باید انجام شود بستگی دارد. آیا به طور مرتب آدامس را از پیاده رو تمیز می کنید؟ آیا هر بار که تمیز می کنید با لکه های قیر سروکار دارید؟ شما به دنبال رتبه بالای PSI هستید. 

آیا روی پروژه های استاندارد بهبود خانه مانند سایدینگ، پنجره ها و عرشه ها کار می کنید؟ GPM بالا به شما کمک می کند کار را سریعتر انجام دهید.

شناسایی PSI ایده آل شما (کم یا زیاد) شروع خوبی برای اکثر صاحبان خانه است. هنگامی که PSI مورد نظر را به دست آوردید، برای دستیابی به عملکرد بهتر به دنبال یک عدد GPM بالاتر باشید. هنگامی که دو یا چند واشر فشار با محدوده PSI مد نظر خود را در نظر می گیرید و می خواهید بدانید کدام بهتر است، فرمول واحدهای تمیز کردن را در نظر بگیرید. این دو مقدار را با هم ضرب می کند تا برآوردی از کل ظرفیت تمیز کردن به شما ارائه دهد.

بیایید نگاهی به نمونه ای از دو واشر فشار بیاندازیم.

واشر فشار 1:

  • امتیاز PSI = 3200 PSI 
  • رتبه GPM = 2.5 GPM
  • واحدهای تمیز کردن (CU) = 2.5 x 3200 = 8000 CU 

واشر فشار 2:

  • امتیاز PSI = 3300 PSI 
  • رتبه GPM = 2.4 GPM
  • واحدهای تمیز کردن (CU) 3300 x 2.4 = 7920 CU

اگرچه واشر فشار دوم PSI بالاتری دارد، اولی واحد تمیزکننده بالاتری دارد. آنها نزدیک هستند، اما در مقایسه، شما کار را با یک ماشین با PSI پایین تر انجام خواهید داد.

PSI و GPM را متناسب با نیازهای تمیز کردن خود انتخاب کنید

  • نوع نظافت: ماهیت وظیفه تمیز کردن نقش مهمی در تعیین PSI مناسب (پوند بر اینچ مربع) و GPM (گالن در دقیقه) دارد. کارهای سبک مانند شستن ماشین یا مبلمان در فضای باز معمولاً به PSI و GPM کمتری نیاز دارند، در حالی که کارهای سنگین مانند تمیز کردن راهروی بتنی یا پاک کردن رنگ نیاز به PSI و GPM بالاتری دارند.
  • سطحی که باید تمیز شود: مواد سطحی که باید تمیز شود یکی دیگر از عوامل کلیدی است. PSI بالا می تواند به سطوح ظریف مانند نمای بیرونی خودرو یا عرشه های چوبی آسیب برساند، بنابراین یک واشر فشار با PSI و GPM پایین تر مناسب است. از سوی دیگر، سطوح ارتجاعی مانند بتن یا آجر می توانند مقاومت کنند و حتی ممکن است برای تمیز کردن موثر به PSI و GPM بالاتری نیاز داشته باشند.
  • ملاحظات بودجه: واشرهای تحت فشار با رتبه های PSI و GPM بالاتر معمولاً هزینه بیشتری دارند. بودجه خود را ارزیابی کنید و مقرون به صرفه بودن را بر اساس نیازهای خاص خود در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، همیشه به دنبال دریافت بالاترین PSI یا GPM نیست، بلکه به دنبال یافتن تعادل مناسب برای کارهای تمیز کردن است.

نمونه هایی از الزامات PSI و GPM برای کارهای مختلف تمیز کردن

وظایف تمیز کردن نور معمولاً مواردی را شامل می شود که برای اطمینان از تمیز کردن مؤثر بدون ایجاد آسیب، به تعادل ظریف قدرت نیاز دارند. این وظایف در محیط‌های مسکونی رایج است و شامل فعالیت‌هایی مانند شستن اتومبیل، تمیز کردن پاسیو یا شستشوی مبلمان در فضای باز است.

وظایف سبکدستورالعمل هاPSIGPM
ماشین شوییالگوی اسپری ظریف، یک پا دورتر از نازل.1600-19002.0-2.5
تمیز کردن پاسیوکم شروع کنید، در صورت نیاز افزایش دهید، اسپری گسترده.1800-20002.3-2.5
شستشوی مبلماناسپری گسترده، از ایجاد ترک و درز جلوگیری کنید.1600-18002.0-2.2

وظایف تمیز کردن متوسط در مقایسه با کارهای سبک نیاز به افزایش قدرت و دقت دارند. این کارها اغلب سطوحی را شامل می شوند که می توانند فشار بیشتری را بدون آسیب تحمل کنند، مانند کف های بتنی یا دیوارهای منازل.

وظایف متوسطدستورالعمل هاPSIGPM
حذف کثیفیاسپری متوسط، افزایش تدریجی فشار.2000-23002.5-2.8
نظافت سایدینگشروع از بالا به پایین، نازل زاویه.2200-25002.8-3.0
شستشوی نردهاسپری متوسط، فاصله ثابت.2000-23002.5-2.8

کارهای سنگین نظافتی معمولاً شامل حذف کثیفی های سرسخت و ریشه دار یا موادی مانند رنگ یا گرافیتی است. آنها همچنین می توانند شامل کاربردهای صنعتی مانند تمیز کردن تجهیزات باشند.

وظایف سنگیندستورالعمل هاPSIGPM
حذف رنگاسپری باریک، افزایش تدریجی فشار.2500-28003.0-3.3
ریشه کن کردن گرافیتیاسپری متوسط، افزایش تدریجی فشار.2600-30003.2-3.5
تمیز کردن تجهیزاتاسپری گسترده، فاصله ثابت.2800-30003.3-3.5

واشر فشار مناسب با PSI و GPM صحیح می تواند هر کار تمیزکاری را انجام دهد. برای مشاوره شخصی در مورد انتخاب واشر فشار عالی برای نیازهای خود با تیم ما تماس بگیرید. امروز اقدام کن

سری واشر فشار بیسون

نتیجه

در نتیجه، درک PSI (پوند در اینچ مربع) و GPM (گالن در دقیقه) هنگام استفاده از واشر فشار برای کارایی و ایمنی بسیار مهم است. این دو اندازه گیری به طور مستقیم بر قدرت تمیز کردن دستگاه شما تأثیر می گذارد و می تواند به طور قابل توجهی بر نتیجه کارهای تمیز کردن شما تأثیر بگذارد.

فراخوانی برای اقدام

BISON آماده و مایل است به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند تا سطوح شما را در کمترین زمان تمیز کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مدل های مختلف واشر فشار، از سری واشر فشار ما در https://www.bisonindustry.com/high-pressure-washer/ دیدن کنید.، مشخصات PSI و GPM آنها و همچنین نکاتی در مورد نحوه استفاده موثر از آنها.

واشرهای فشار BISON به لطف جفت شدن عمدی موتور و پمپ، تعادل خوبی بین PSI و GPM خارج از دروازه دارند. همانطور که در PSI بالا می‌روید، معمولاً در GPM نیز بالا می‌روید. 

اگر هنوز در مورد بهترین ترکیب فکر می کنید، توصیه می کنیم با چیزی در محدوده 3000 – 3500 PSI/2.0 – 2.5 GPM شروع کنید. این واشرهای فشار برای اکثر صاحبان خانه مناسب هستند، زیرا کارآمد هستند و مقرون به صرفه هستند. 

سؤالات متداول در مورد واشر فشار PSI و GPM

به عنوان یک راهنما، یک راهروی بتنی با کثیفی متوسط، حدود 3000 PSI و 4.0 GPM بهترین، مؤثرترین و با صرفه‌ترین زمان را تمیز می‌کند. شستشوی تحت فشار راهروی شما می تواند به کاهش ساییدگی و پارگی بتن کمک کند و ظاهر خانه شما را بدون شکستگی افزایش دهد. واشرهای تحت فشار می توانند کپک، چربی و لکه ها را از راهروها پاک کنند.

قیمت بزرگترین ایراد واشرهای تحت فشار با رتبه بندی GPM بالا است. با این حال، آنچه را که برای تمیز کردن کارآمدتر و مؤثرتر پرداخت می کنید، دریافت می کنید.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که کنترل واشرهای با فشار GPM بالاتر می تواند چالش برانگیزتر باشد. اگر به شستشوی تحت فشار با یک واشر فشار قوی GPM عادت ندارید، ممکن است به طور تصادفی به سطوح آسیب وارد کنید.

در نهایت، واشرهای با فشار GPM بالا نسبت به واشرهای با فشار GPM پایین نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند. شما باید فیلتر را بیشتر تمیز کنید و مطمئن شوید که پمپ به درستی روغن کاری شده است.

یک ماشین لباسشویی با فشار GPM بالا اگر مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای یک واشر فشار هستید و با تعمیر و نگهداری بیشتر راحت هستید، خوب است. اما اگر به زمان بیشتری نیاز دارید تا تصمیم بگیرید که آیا برای یک ماشین لباسشویی با فشار GPM بالا آماده هستید یا خیر، بهتر است با یک ماشین لباسشویی با فشار GPM پایین شروع کنید. البته، همیشه می توانید بعداً ارتقا دهید.

به طور معمول، پیمانکاران یا نظافتچی‌های حرفه‌ای دستگاه GPM بالاتر را به PSI ترجیح می‌دهند، زیرا از محلول‌های تمیزکننده برای از بین بردن کثیفی استفاده می‌کنند تا اینکه کاملاً به PSI تکیه کنند. اساساً آشفتگی را تمیز می کند. هرچه GPM بالاتر باشد، سریعتر سطوح بزرگتر را تمیز می کند.

واشرهای تحت فشار مورد استفاده برای کارهای تجاری به GPM بالاتری نیاز دارند. پیمانکاران از مواد شیمیایی خاصی برای کمک به تمیز کردن استفاده می‌کنند، بنابراین باید توجه بیشتری به قدرت شستشو داشته باشند و یک واشر فشار تجاری با جریان آب بالا تهیه کنند.

محبوب ترین ارسال ها

پرسشها
امروز با ما تماس بگیرید.

خرید؟

پست‌های مرتبط

محصولات مرتبط

پاک کننده فشار آب
واشر فشار بنزین

پاک کننده فشار آب

بررسی اجمالی جزئیات سریع نوع دستگاه پاک کننده فشار بالا وضعیت مکان مبدا جدید ژجیانگ چین

سیر نمی شوید؟

برای پیشنهادات منحصر به فرد و به روز رسانی در مورد ورودی های جدید مشترک شوید