صفحه اصلی / رسانه

چگونه ژنراتور خود را بی صدا کنیم (نکات و ترفندهای آسان)

چگونه ژنراتور خود را بی صدا کنیم (نکات و ترفندهای آسان)

فهرست مندرجات

ژنراتور یک مورد بسیار مفید است. چه در کمپینگ باشید و چه از ژنراتور خود در خانه استفاده کنید، صدای دائمی ژنراتور می تواند بسیار آزاردهنده باشد. خوشبختانه، چند کار وجود دارد که می توانید برای خاموش کردن ژنراتور خود انجام دهید، بنابراین می توانید در هر زمان و هر کجا که بخواهید بدون ایجاد صدا از آن استفاده کنید.

این نکات و ترفندهای آسان را دوباره بخوانید تا ژنراتور خود را بی صداتر کنید.

چگونه ژنراتور خود را بی صدا کنیم

چرا ژنراتور اینقدر بلند است؟

از آنجا که ژنراتورها اساساً موتور هستند، صدای آنها بلند است. هنگام نگاه کردن به منابع صدای ژنراتور، دو مورد از مهمترین آنها موتور و اگزوز هستند.

موتور

موتور یک ژنراتور منبع انرژی مکانیکی آن است. برای تغذیه پیستون های متصل به دینام از سوختی مانند بنزین استفاده می کند. با این حال، نیازی نیست که به عمق کارکردهای پیچیده موتورهای ژنراتور برویم.

آنچه برای ما مهم است نوع صدایی است که موتور ژنراتور تولید می کند. این صدای ضربه است زیرا انرژی تلف شده ژنراتور انرژی جنبشی (ارتعاش) است. این ارتعاشات از طریق ژنراتور وارد سازه اطراف و از طریق پاهای آن به کف وارد می شود.

اگزوز

اگزوز ژنراتور عمدتاً برای تخلیه گاز اگزوز استفاده می شود، اما می تواند صدایی نیز ایجاد کند. این صداها از گازهای تحت فشار بالا در داخل موتور می آید. هنگامی که از اگزوز خارج می شود، صدایی شبیه به صدا درمی آید.

هنگامی که موتور صدای ضربه تولید می کند، اگزوز ژنراتور صدایی در هوا تولید می کند.

چگونه یک ژنراتور را بی صدا کنیم؟

در اینجا چند نکته برای اینکه ژنراتور خود را آرام و زندگی کنید و زندگی آرام داشته باشید آورده شده است.

1. لوله اگزوز را از خود دور کنید

هنگام استفاده از ژنراتور، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است محل ژنراتوربه خصوص انتهای اگزوز ژنراتور.

همیشه باید این طرف ژنراتور را از محل کمپینگ خود دور نگه دارید. برای برخی از مدل‌های ژنراتور، می‌توان لوله اگزوز را به سمت آسمان هدایت کرد. هر یک از این موقعیت‌ها صدای اگزوز را مستقیماً از شما دور می‌کند.

2. ژنراتور خود را دور از خود قرار دهید

نکته بعدی که باید به خاطر بسپارید این است چقدر به خودت نزدیکش می کنی. این قرارگیری یکی از مهم ترین عوامل در تضمین بی صدا در هنگام استفاده از ژنراتور است.

اکثر برندهای ژنراتور درجه دسی بل را برای آن مدل خاص نمایش می دهند. این سطوح دسی بل معمولاً در حدود 7 متر از یک ژنراتور در حال کار اندازه گیری می شوند. بنابراین اگر می خواهید در آن محدوده دسی بل کار کنید، یک قانون خوب این است که ژنراتور خود را حداقل 20 فوت از خود دور کنید.

3. ژنراتور را روی یک سطح نرم قرار دهید

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید در مورد چگونگی خاموش کردن یک ژنراتور در نظر گرفت، این است سطح در حالی که در حال اجرا است آن را روی آن قرار می دهید. هنگامی که فاصله مناسب برای قرار دادن ژنراتور را پیدا کردید، باید مطمئن شوید که آن را روی سطحی قرار می دهید که نویز را به جای تقویت آن کاهش می دهد.

بهتر است از تمام سطوح سخت خودداری کنید. بنابراین ژنراتور را روی بتن، چوب یا آسفالت قرار ندهید، زیرا این سطوح فقط باعث ایجاد صدا می شوند.

اغلب، اگر در کمپینگ هستید، خاک یا چمن بهترین و تنها گزینه برای راه اندازی ژنراتور هستند. فرض کنید در موقعیتی هستید که زمین نرم تری برای قرار دادن ژنراتور در آن وجود ندارد. پدهای شوک در اینجا یک راه حل عالی هستند. پدهای ضد لرزش معمولاً لاستیکی هستند و به کاهش لرزش و سر و صدای ژنراتورها کمک می کنند. مطابق با این رویکرد و کم هزینه تر، استفاده از پایه های ضربه گیر است که ایده خوبی نیز هست.

4. ایجاد یک محیط عایق صدا برای ژنراتور خود

برای کاهش قابل توجه نویز تولید شده توسط ژنراتور خود، در نظر بگیرید ایجاد یک محیط عایق صدا. این روش ترکیبی از پتوی آکوستیک، منحرف کننده صدا و جعبه ژنراتور ضد صدا است.

  • ژنراتور را در یک پتوی آکوستیک بپیچید: با پیچاندن ژنراتور خود در یک پتوی آکوستیک مخصوص شروع کنید. این پتوها از مواد جاذب صدا ساخته شده اند که می توانند به طور موثر صدای خروجی را کاهش دهند.
  • از Sound Deflectors استفاده کنید: در مرحله بعد، منحرف کننده های صدا را در تنظیمات خود بگنجانید. این منحرف کننده ها با هدایت مجدد امواج صوتی از محل زندگی یا محل کار شما کار می کنند و در نتیجه نویز درک شده را کاهش می دهند.
  • یک جعبه ژنراتور ضد صدا بسازید: برای بهترین نتیجه، ژنراتور پیچیده و منحرف شده را داخل جعبه ژنراتور عایق صدا قرار دهید. این جعبه را می توان با استفاده از مواد عایق صوتی مختلف ساخت و باید دارای تهویه مناسب برای جلوگیری از گرمای بیش از حد باشد.

با ترکیب این سه روش، می توانید با کاهش قابل توجه نویز تولید شده توسط ژنراتور خود، محیط آرام تری ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، هنگام انجام این کار، مهم است که اطمینان حاصل شود که ژنراتور هنوز به اندازه کافی تهویه می شود و برای سوخت گیری و نگهداری در دسترس است.

5. صدا خفه کن خود را ارتقا دهید

کاهش سر و صدای ژنراتور می تواند به طور قابل توجهی آسایش محیط شما را بهبود بخشد و یکی از راه های موثر برای رسیدن به این هدف از طریق آن است افزایش کیفیت صدا خفه کن.

صدا خفه کن نقش مهمی در کنترل صدای تولید شده توسط سیستم اگزوز ژنراتور ایفا می کند. طراحی شده است تا گازهای خروجی را با خیال راحت به بیرون هدایت کند و در عین حال صدای تولید شده توسط گاز پرفشار خروجی از موتور را کاهش دهد.

ارتقاء یا بهبود صدا خفه کن ژنراتور می تواند صدا را تقریباً 10-12 دسی بل کاهش دهد. این را می توان با جایگزین کردن صدا خفه کن موجود با یک صدا خفه کن با کیفیت بالاتر یا اضافه کردن یک صدا خفه کن برای کاهش بیشتر صدا به دست آورد.

با این حال، مطمئن شوید که درک خوبی از نصب آنها دارید، در غیر این صورت ممکن است جریان اگزوز را مسدود کنید.

6. فن خنک کننده را بررسی کنید

ژنراتور دارای یک فن خنک کننده داخلی است که از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند. در حالی که صدای قابل توجهی ایجاد نمی کند، فن های خنک کننده همچنان باعث ایجاد نویز از ژنراتور می شوند.

به همین دلیل است که ژنراتورهای جدیدتر با تکنولوژی خنک کننده مایع ساخته می شوند. ژنراتورهای با خنک کننده مایع معمولاً کم صداتر هستند و موتور ژنراتور را بهتر خنک نگه می دارند و تهویه خوبی دارند.

7. تعمیر و نگهداری منظم

سرویس و نگهداری های مرتب و تمیز کردن ژنراتور نیز می تواند به کاهش نویز کمک کند. یک ژنراتور که به خوبی نگهداری می شود، نرم تر و بی صدا تر کار می کند. این شامل تعویض منظم روغن، تعویض فیلتر، و اطمینان از اینکه همه قطعات در وضعیت خوبی کار می کنند، می شود.

8. یک ژنراتور جدید بخرید

این یک راه حل واضح است، اما کار می کند. قانون کلی برای دستگاه های مکانیکی این است که جدیدتر به طور کلی بهتر است.

چند وقت است که ژنراتور خود را تعویض کرده اید؟ اگر بیش از ده سال باشد، ممکن است زمان ارتقا باشد.

اما، به اندازه ژنراتور مورد نیاز خود نیز فکر کنید. هرچه ژنراتور شما بتواند قدرت بیشتری تولید کند، نویز بیشتری تولید خواهد کرد. شما باید میزان برق مورد نیاز خود، میزان سر و صدایی که با آن مشکلی ندارید و چقدر حاضرید برای یک ژنراتور خرج کنید را بسنجید.

با وجود ژنراتورها، بزرگتر همیشه بهتر نیست، علیرغم این واقعیت که اغلب چنین است. جدا از وزن، ژنراتورهای بزرگتر معمولا نویزتر هستند. بنابراین، برای کاهش صدای غیر ضروری، هنگام خرید یک ژنراتور جدید، از محدوده توان مناسب استفاده کنید.

بهتر است اگر می توانید یک ژنراتور اینورتر BISON را انتخاب کنید. ژنراتورهای اینورتر BISON به طور خاص طراحی شده اند تا خروجی وات بالاتری داشته باشند در حالی که ساکت تر از سایر مدل ها هستند. با این حال، این ژنراتورها به دلیل داشتن بهترین های هر دو جهان، عموما گران تر هستند.

افکار نهایی

امیدواریم برخی از این نکات به شما کمک کند تا ژنراتور خود را بی صداتر کنید. خرید ژنراتور جدید ساده ترین و موثرترین راه برای بی صدا کردن ژنراتور شما است. اگر تصمیم به ساخت جعبه دارید، برای اطمینان از کاهش موثر صدا، لایه های بیشتری از عایق صدا اضافه کنید.

هر روشی را که انتخاب می کنید، فقط مطمئن شوید که ژنراتور همچنان کار می کند! در صورت نیاز به کمک بیشتر در مورد خاموش کردن ژنراتور، می توانید به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید. تیم متخصص BISON همیشه آماده کمک به شما است.

سوالات متداول در مورد بی صدا کردن ژنراتور

بله، اگزوز ژنراتور را می توان با وصل کردن لوله اگزوز سفارشی افزایش داد.

ژنراتورهای اینورتر با ظرفیت های بار متفاوتی کار می کنند که با توجه به بار می توان سرعت آن را افزایش داد یا کاهش داد.

سطح کل دسی بل یک ژنراتور به عوامل زیادی بستگی دارد، اما می توان انتظار داشت که بین 60 تا 100 دسی بل باشد. ژنراتورهای آماده به کار عموماً بی صداتر از ژنراتورهای قابل حمل هستند، عمدتاً به این دلیل که سنگین تر و بزرگتر هستند، که برابر با انتشار صدای کمتری است.

علاوه بر اندازه و نوع، باید کیفیت ساخت را نیز در نظر بگیرید. در حالی که ژنراتورهای سطح بالا هنوز هم می توانند نویز تولید کنند، ژنراتورهای با کیفیت پایین تقریبا همیشه بلندتر هستند. این به این دلیل است که قطعات بدتر هستند، به این معنی که آنها بیشتر در معرض لرزش هستند.

در نهایت، بهتر است قدرت خروجی ژنراتور را نیز در نظر بگیرید. یک ژنراتور 50 کیلوواتی ممکن است حدود 85 دسی بل صدا تولید کند، در حالی که یک ژنراتور 1,500 کیلوواتی ممکن است تا 105 دسی بل صدا تولید کند.

به طور خلاصه، سطح نویز ژنراتور تأثیر قابل توجهی دارد. اما مهمتر از همه، اگر فکر می‌کنید که ژنراتور خیلی بلند است، باید خاموش کنید.

محبوب ترین ارسال ها

پرسشها
امروز با ما تماس بگیرید.

خرید؟

پست‌های مرتبط

سیر نمی شوید؟

برای پیشنهادات منحصر به فرد و به روز رسانی در مورد ورودی های جدید مشترک شوید