صفحه اصلی / رسانه

مشکلات رایج موتورهای کوچک

مشکلات رایج موتورهای کوچک

فهرست مندرجات

در قلب هر ابزار برقی، ماشین چمن زنی باغی یا تجهیزات فضای باز، یک موتور کوچک وجود دارد، قهرمان گمنامی که به ماشین آلات ما حیات می بخشد. با این حال، مانند هر قطعه دیگری از تجهیزات، این موتورها نیاز به بازرسی منظم و تعمیر و نگهداری مناسب دارند. با تغییر آب و هوا، موتور احتمالا تحت تأثیر قرار می گیرد.

در این مقاله، ما به دنیای موتورهای کوچک می پردازیم، مشکلات رایجی که ممکن است ایجاد شوند و چگونگی بازیابی عملکرد موتور را کشف می کنیم. BISON می تواند به شما کمک کند چه مشکل سوخت باعث صدای خش خش موتور شما شود، چه فیلتر هوای کثیف که دستگاه شما را می کشد، یا خرابی استارت برگشتی که مانع از شروع روز شما می شود.

مشکلات رایج موتورهای کوچک

مشکلات رایج موتورهای کوچک در زیر ذکر شده است.

سوخت

هر موتوری برای کار به سوخت نیاز دارد. با این حال، سوخت نیز می تواند به موتور آسیب برساند. وقتی مردم سوخت اشتباهی را برای موتور انتخاب می‌کنند، حتی اگر در گارانتی باشد به آن آسیب می‌زند.

سوخت چگونه برای موتورهای کوچک مشکل ایجاد می کند؟

اول، برخی از افراد از سوخت کثیف استفاده می کنند و قطعات کوچکی در اطراف آنها شناور است. ممکن است این قطعات کوچک را نادیده بگیرید و با سوخت به کار خود ادامه دهید. این قطعات ریز وارد کاربراتور شده و آن را مسدود می کنند. برای رفع این مشکل، می‌توانید از یک فیلتر برای حذف زباله‌های ریز شناور در اطراف استفاده کنید. پس از آن، می توانید از این سوخت برای موتورهای خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مشکلات سوخت این است که مردم آن را ذخیره می کنند و پیر می شود. به نوبه خود، استفاده از سوخت قدیمی اغلب به موتورها و تجهیزات آسیب می رساند. موتور کوچک BISON استفاده از تثبیت کننده های سوخت را برای سوخت های قدیمی یا جستجوی سوخت های بدون اتانول توصیه می کند.

كاربوراتور

اگر کاربراتور نتواند سوخت و هوا را به درستی مخلوط کند، موتور از کار می افتد. اگر کاربراتور کثیف شود، به راحتی می تواند مسدود شود و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند. از تمیز کردن کاربراتور خودداری کنید، به خصوص اگر تازه کار هستید. از یک تکنسین بخواهید تا نحوه تمیز کردن و تنظیم کاربراتور دو زمانه یا چهار زمانه را یاد بگیرد.

فیلتر هوا

فیلتر هوا گرد و غبار و آلودگی را جمع آوری می کند که از موتور محافظت می کند. هنگامی که این فیلترها کثیفی زیادی را جمع آوری می کنند، از ورود هوا به موتور جلوگیری می کند و می تواند بیش از حد گرم شود.

چه کاری می توانید انجام دهید؟

  1. اجازه دهید دستگاه استراحت کند.
  2. فیلتر را از نظر آلودگی و کثیفی بررسی کنید.
  3. آن را کاملا تمیز کنید.
  4. آن را با هوا خشک کنید یا خشک کنید.

اگر موتور پس از تمیز کردن فیلتر هوا بهبود نیافت، آن را با فیلتر جدید تعویض کنید.

طناب

طناب ها در موتورهای کوچک به ویژه در ژنراتورها نقش حیاتی دارند. هنگامی که مردم آن را با شدت بیش از حد بکشند، ممکن است خرد شود. برای جلوگیری از شکستن یا ساییدگی آسان طناب، کافی است به آرامی آن را بکشید.

شمع موتور

شمع ها جادوی بین موتورها را شروع می کنند. برای ایجاد جرقه بین موتورها، به سوخت، اکسیژن و جرقه نیاز دارد تا احتراق پیستون را آغاز کند. این قطعات برای حفظ عملکرد موتور با هم کار می کنند. با این حال، اگر شمع‌ها از مشکلات رسوب کربن رنج می‌برند، این امر مانع از راه‌اندازی موتور می‌شود.

باید چکار کنم؟

  • شمع ها را با سمباده تمیز کنید.
  • شکاف را بررسی کنید.
  • شمع ها را تعویض کنید.
شمع ها را تعویض کنید

استارت بحال خود برگشتن

مردم اغلب بر این باورند که وقتی دستگیره را می‌گیرند، بلافاصله به داخل لگد می‌زند. با این حال، وقتی استارت عقب‌نشینی حرکت نمی‌کند، ممکن است شکسته شود. سایر مواقع که افراد دستگیره را می گیرند، فوراً می چفتد.
به یاد داشته باشید که استخوان های طناب و دسته به هم متصل هستند. استخوان طناب به استخوان استارتر پس زدگی متصل است. با این حال، اگر استخوان استارت پس زدن آسیب دیده باشد، موتور روشن نمی شود.
برای رفع این مشکل، می توانید استارتر عقب نشینی را تعمیر کنید یا یک استارت جدید خریداری کنید.

دریچه

سوپاپ ها بخش مهمی از موتور هستند، مانند شمع ها و طناب ها. خم می شود، می سوزد و خورده می شود. هنگامی که یک دریچه پاره می شود، می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

  • راندمان سوخت ضعیف
  • کاهش قدرت
  • انتشارات سنگین
  • لرزش بیش از حد
  • از دست دادن قدرت
  • نتیجه معکوس گرفتن

بیشتر راه حل ها شامل مشورت با یک متخصص برای بررسی علت مشکل است. از تعمیر آن خودداری کنید زیرا ممکن است آسیب را تشدید کند.

لایی

واشرها آسیب را به خصوص در سطوح نصب کاهش می دهند. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مهر و موم کردن شکاف کمک می کند. اگر موتور از کار بیفتد، مالک باید فاصله را بررسی کند، به خصوص اگر فرآیند تمیز کردن در وسط قطع شود.

برای تعمیر واشرها، دانش و تجربه قبلی در تعمیر موتورها به این کار کمک می کند و سرعت بخشیدن به آن را افزایش می دهد. یک واشر بد قابل تعمیر نیست، بنابراین بهتر است آن را با یک واشر جدید تعویض کنید. اگر کثیفی را به طور کامل تمیز کنید و آن را به درستی نصب کنید، تعمیر و نگهداری بسیار مفید است.

قبل از نصب واشر جدید، واشر قدیمی را جدا کنید تا سطح نصب خراشیده نشود. واشر جدید را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. واشر قدیمی را با چاقو یا چوب خراش ندهید. برای جدا کردن از یک ابزار مناسب مانند اسکراپر واشر استفاده کنید. در غیر این صورت، به دنبال کمک حرفه ای باشید.

 

در پیچ و خم پیچیده موتورهای کوچک، درک مشکلات رایج و راه حل های آنها می تواند یک تغییر بازی باشد. از مسائل مربوط به سوخت گرفته تا خرابی واشر، ما به این اجزایی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اشاره کرده‌ایم. از طناب فروتن گرفته تا شمع بسیار مهم، هر جزء نقش حیاتی در سمفونی موتور دارد.

با داشتن این دانش، BISON امیدوار است که اکنون بهتر بتوانید مشکلات موتوری را که با آن روبرو می شوید عیب یابی کنید. به عنوان یک تولید کننده پیشرو موتورهای کوچک در چین، ما به ظرفیت تولید قوی و خدمات پس از فروش عالی خود افتخار می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ما هم اکنون با ما تماس بگیرید.

موتورهای بیسون

محبوب ترین ارسال ها

پرسشها
امروز با ما تماس بگیرید.

خرید؟

پست‌های مرتبط

سیر نمی شوید؟

برای پیشنهادات منحصر به فرد و به روز رسانی در مورد ورودی های جدید مشترک شوید